donderdag 3 oktober 2013

Praatronde 30 september 2013

Ik ben bij oma en opa op bezoek geweest en we zijn gaan wandelen in het bos. We hebben daar jagers gezien met geweren. Ik heb ook een fazant gezien. Een fazant is een vogel van de familie van de fazantachtigen. De mannetjes hebben zeer mooie veren. Ze kunnen zeer luidruchtig zijn, zeker in de maanden april en mei. Dan gebruiken ze een soort rauwe kreten.
Er wordt op fazanten gejaagd om ze op te eten.


Imre




Ik ben zaterdag naar Raoul zijn verjaardagsfeestje geweest. We zijn met z'n allen gaan vissen. Ik heb vier vissen gevangen. We gooiden wel de vissen terug zodat ze niet zouden doodgaan. 
Ik vond de kieuwen wel raar. Kieuwen zijn de ademgaten/longen van een vis. Water komt via de bek van de vis naar binnen, stroomt dan langs de kieuwen en komt er via een opening achter de kieuwen weer uit. Als het water langs de kieuwen stroomt, komt er zuurstof in het bloed van de vis. Koolstofdioxide en afvalstoffen worden dan weer afgescheiden in het water.


Robin


Ik heb al een tijdje last van mijn schouder. Er zit een ontsteking op. Ik moest daar al een tijdje medicatie voor nemen. Nu heeft de dokter gezien dat er een verkalking op zit.
In ons lichaam hebben we allemaal botten. Ze hebben ook allemaal een naam. Aan die botten zitten pezen. Die houden onze botten bij elkaar. Aan onze schouder zit er ook een pees. Als je verkalking hebt dan zit er kalk tussen die pezen. Dit kan dan beginnen ontsteken.
Nu mag ik twee weken niet sporten en ik neem ook ontstekingsremmers. Dat is een speciaal medicijn tegen die verkalking. 

Zita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten