woensdag 25 september 2013

Praatronde maandag 23 september

Ik ben een triops aan het kweken.
Een triops is de allereerste kreeftachtige die er leefde.
Hij kan 2 tot 7 cm groot worden. Hij leeft in water waar geen zout in zit. 
Een triops is makkelijk te herkennen. Hij heeft een schild boven het zachte vel. Hij heeft ook 2 scharen waar hij zich mee verdedigt . De eitjes zijn 1 mm groot .

Imre 


Ik ben zaterdag naar een markt geweest die doorging in de grindbakken aan de dokken in Gent.
De grindbakken dienden om zand en grind van schepen op vrachtwagens over te laden. Ze zijn gemaakt uit beton.

Mauro



Ik zit in de zeescouts en ik heb vorig weekend voor het eerst mogen peddelen. Peddelen is varen in een boot met gebruik van je spieren. Je moet namelijk met een peddel "peddelen". Er zijn 2 soorten peddels een éénzijdige peddel en een tweezijdige peddel.

Gaston




Ik ben op 14 oktober naar het Europees kampioenschap van volleybal gaan kijken.
Het woordje Europees betekent niet over heel de wereld maar alleen in Europa.
België die is derdes geëindigd. Ze zijn nog nooit zo ver geraakt.

Zita


Ik ben naar de Boom in Antwerpen geweest. Daar was een festival over extreme sporten.
Daar deden ze allerlei sporten zoals:”Deltavliegen, blobjump en parapente.”
Er was ook een plek waar je kon skiën van een ramp en en dan in een luchtzak belandde.

Robin



Ik ben vorige zaterdag gedoopt in de scouts. Mijn scouts heet "Woudloper". Ze hebben mijn haren blauw geverfd.
De scouts is een jeugdbeweging. Je hebt allemaal groepen, en nesten of patrouilles. Bij ons heb je zeven groepen de eerste: de bevers, de welpen, de wolven, de jongverkenners gidsen, de verkenners gidsen, de seniors en de leiding.
Als je bij de verkenners gidsen zit krijg je een totemnaam en dan moet je een opdracht doen om dat te krijgen.
Als je naar een volgende groep moet overgaan dan word je gedoopt.
Je moet ook een uniform aandoen.

Jozefien






Geen opmerkingen:

Een reactie posten